Novinka
Angažovaný zamestnávateľ
Skutočná starostlivosť o zamestnancov je náročná úloha. Vyžaduje si množstvo času a energie. Zodpovední zamestnanci (zväčša HR) musia mať, okrem potrebných kompetencií, čo najobjektívnejší pohľad na často nepríjemné situácie a odvahu ich riešiť. Chápem, že pre interného zamestnanca nie je vždy možné pozrieť sa na dianie vo firme nestranne a nezaujato. Zvnútra je často ťažké vidieť nedostatky, príležitosti, alebo nástroje, ktoré pomáhajú vytvárať stále lepšie pracovné podmienky. Ako zamestnávateľ sa tým však výrazne oberáte o jedinečné príležitosti angažovať sa v prospech priaznivej pracovnej atmosféry, pozitívnej zamestnaneckej skúsenosti a budovania zamestnávateľskej značky na pracovnom trhu. Aj preto prichádzam s programom diagnostiky, priameho výkonu, poradenstva a mentoringu "Angažovaný zamestnávateľ".
Čo môžete od programu očakávať?
Cieľom programu je identifikovať, zaviesť a aktívne využívať efektívne nástroje manažmentu zamestnaneckých vzťahov, zvýšiť spokojnosť zamestnancov a zlepšiť zamestnaneckú skúsenosť v bežných aj mimoriadnych časoch. Programom môžete zvýšiť loajalitu a angažovanosť zamestnancov inak ako finančnými a nefinančnými benefitmi a neustále budovať povesť férového a starostlivého zamestnávateľa. V programe sa zameriame na celý životný cyklus zamestnanca - od náboru po skončenie pracovného pomeru.
Čo je súčasťou programu "Angažovaný zamestnávateľ"?
Súčasťou programu sú:
1. Diagnostika súčasného stavu - identifikácia slabých a silných stránok, hrozieb a príležitostí, ale aj analýza využívania už existujúcich a odhalenie nových efektívnych nástrojov na prevenciu a riešenie problémov.
2. Priamy výkon - nastavenie preventívnych a intervenčných nástrojov vrátane metodík a postupov, priame zásahy do vzťahov (aj kolektívnych) a riešenie problémov, plánovanie a organizovanie interných zdrojov a kapacít, kontrola funkčnosti a efektivity opatrení, aktivity dôverníka/ombudsmana pre zamestnancov, prieskumy spokojnosti, komunikácia a informovanie naprieč firmou.
3. Poradenstvo a mentoring - všetkým, ktorí sa venujú/alebo sa budú venovať zamestnaneckým vzťahom pri rutinných aj mimoriadnych udalostiach, vrátane "priateľa na telefóne" počas dohodnutej doby.
Kto bude do programu zapojený?
Aktivity v programe vyžadujú najmä aktívnu spoluprácu HR, Compliance, Internej kontroly, ale aj manažmentu. Keďže ide o pracovné vzťahy, do programu budú viac, alebo menej zapojení všetci zamestnanci.
Ako dlho program potrvá?
Dĺžka programu je individuálna a trvá v závislosti od veľkosti firmy, aktuálneho stavu a od požiadaviek a dohodnutých cieľov 6 - 36 mesiacov.
Koľko program stojí?
Cena programu bude dohodnutá individuálne. Zvyčajne pozostáva z nákladov úhradzaných mesačne a odmeny v prípade dosiahnutia dohodnutých merateľných cieľov po skončení dohodnutej doby.
Môže program prebiehať online?
Áno, väčšinu aktivít programu je možné vykonávať flexibilne aj v online prostredí a elektronicky. Podrobnosti o spôsoboch komunikácie, výmeny dokumentov a pod. budú dohodnuté individuálne tak, aby bola zachovaná maximálna diskrétnosť a efektivita.